زیرا :

1.عقل ما در حجاب رذایل اخلاقی و اوهام وظلمات گناه قراردارد.

2.علی(ع)دردنیا حجاب بوده و از پرده بیرون نیامده و حقیقت خودرا نشان نداده است.

3.صفحه زمین محدودتر ازآن است که عظمت علی(ع)درآن منعکس شود.

آب دریا رااگرنتوان کشید                                                         

                           هم به قدر تشنگی باید چشید



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢۱ | ٩:۳٢ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

 



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢۱ | ٩:٢۸ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

در این خطبه حضرت علی علیه السلام به غفلت و بی‌توجهی مردم پرداخته است و با بیان شرایط سخت پس از مرگ، انسان را از غفلت برحذر داشته است . حضرت می‌فرماید:

" فَإنَّکُمْ لَوْ عَایَنْتُمْ مَا قَدْ عَایَنَ مَنْ ماتَ مِنْکُمْ لَجَزِعْتُمْ وَ وَهِلْتُمْ، وَ سَمِعْتُمْ وَ اطَعْتُمْ؛ اگر مى‌دیدید آنچه را که مردگانتان پس از مرگ دیده‌اند، بی‌تابى مى‌نمودید و وحشت و اضطراب بر شما چیره مى‌شد ."

حتما همه شما در قبرستان، هنگام دفن میتی حضور داشته‌اید. در آن حال فردی را نظاره‌گریم که تا ساعاتی قبل زنده بود و قادر به انجام هر کاری بود ولی اکنون به موجودی بی حرکت و خاموش تبدیل شده است . البته این حالات، ظاهر امر است چرا که در باطن اتفاقاتی در حال رخداد است که ما نمی‌بینیم و میّت آن وقایع را درک می‌کند. بر اساس روایات، در این حال آن فرد داد و فریاد هم می‌کند اما کسی نمی‌شنود. حضرت علی علیه السلام در این فراز به این نکته اشاره می‌کنند که شما که زنده هستید متوجه نمی‌شوید چه بر سر آن مرده می‌آید و اگر می‌دیدید به وحشت و اضطراب می‌افتادید.

حال این سوال پیش می‌آید که چرا انسان پس از مرگ دچار وحشت و اضطراب می‌شود؟!

حضرت علی علیه السلام در این فراز به این نکته اشاره می‌کنند که شما که زنده هستید متوجه نمی‌شوید چه بر سر آن مرده می‌آید و اگر می‌دیدید به وحشت و اظطراب می‌افتادید.

به نظر می‌رسد که بنا بر آن فرمایش حضرت علی علیه السلام که مردم مردگانند و وقتی می‌میرند زنده می‌شوند؛ انسان پس از مرگ به هوشیاری می‌رسد و این هوشیاری برای او رنج‌آور و سخت می‌باشد. چرا که چیزهایی را که در طول زندگی خود شنیده و خوانده بود و نسبت به آن بی‌توجه بوده حال برایش عینیت یافته، ولی افسوس که دستش از دنیا کوتاه شده و زمان کاشتن پایان یافته و دیگر زمان درو کردن است .

از شواهد و منابع اسلامی چنین بر می‌آید که یکی از شدیدترین شکنجه‌های روح پس از جدایی از جسم، اینست که چرا در طول زندگی اعمال و فعالیتش اندک بوده است . چرا که چنین کسی، پس از مرگ شاهد تباهی زندگی خود خواهد بود و این حس تهی بودن برای فرد ترس و وحشت ایجاد می‌کند.    

اگر انسان متوجه مرگ و رفتن باشد برای به دست آوردن جاه و مقام، متوسل به دروغ، تهمت و آبرو ریختن مردم نمی‌شود . و هزاران گناه دیگر که متاسفانه انسان برای به دست آوردن این دنیای فانی مرتکب آن اعمال ناپسند می‌شود و خود را گرفتار درد و رنج و عذاب الهی در قبر و قیامت می‌نماید . 

" وَلَکِنْ مَحْجُوبٌ عَنْکُمْ مَا قَدْ عَایَنُوا وَ قَرِیبٌ ما یُطْرَحُ الْحِجَابُ ؛ ولى آنچه مردگانتان پس از مرگ دیده‌اند، اکنون از چشم شما پنهان است و به زودى پرده‌ها بالا خواهد رفت."

حضرت در این فراز به کسانی که زنده هستند هشدار می‌دهند که بدانید آنچه که اکنون مردگانتان دیده‌اند و شما نمی‌بینید به زودی برای شما نیز آشکار می‌شود. کنایه از این که بیدار باشید چون قرار نیست شما در این دنیا جاودان باشید بلکه نوبت مرگ شما هم می‌رسد و آنگاه پرده‌ها از مقابل چشمانتان فرو می‌افتد. اکنون که زنده هستید و فرصت اندوختن توشه دارید تلاش کنید که مسیر، سخت و فرصت کم است. بنا بر فرمایش حضرت علی علیه السلام فرصت‌ها همانند ابر در گذرند. زود باشد که بانگ برآید که باید بروی.

حضرت در این فراز به کسانی که زنده هستند هشدار می‌دهند که بدانید آنچه که اکنون مردگانتان دیده‌اند و شما نمی‌بینید به زودی برای شما نیز آشکار می‌شود. کنایه از این که بیدار باشید چون قرار نیست شما در این دنیا جاودان باشید بلکه نوبت مرگ شما هم می‌رسد و آنگاه پرده‌ها از مقابل چشمانتان فرو می‌افتد.

" وَ لَقَدْ بُصِّرْتُمْ إنْ ابْصَرْتُمْ، وَ اسْمِعْتُمْ، إنْ سَمِعْتُمْ، وَ هُدِیتُمْ إنِ اهْتَدَیْتُمْ ؛ آن حقایق را به شما نیز نشان دادند، ولى دیدن نخواستید و به گوش شما رسانیدند، ولى شنیدن نخواستید. راه را به شما نمودند، ولى ره یافتن نخواستید.

بِحَقِّ اقُولُ لَکُمْ: لَقَدْ جَاهَرَتْکُمُ الْعِبَرُ، وَ زُجِرْتُمْ بِمَا فِیهِ مُزْدَجَرٌ، وَ مَا یُبَلِّغُ عَنِ اللَهِ بَعْدَ رُسُلِ السَّمَاءِ إلا الْبَشَرُ ؛ 



ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢۱ | ٩:۱۸ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

زیارت فاطمة الزهراء (علیها السلام)

« اَلسَّلامُ عَلَیکِ یابِنتَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یابِنتَ نَبیِّ اللهِ ،

 اَلسَّلامُ عَلَیکِ یابِنتَ حَبیبِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یابِنتَ خَلیلِ اللهِ ، اَلسَّلامُ

 عَلَیکِ یابِنتَ صَفیِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یابِنتَ أَمینِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ

 یابِنتَ خَیرِ خَلقِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یابِنتَ أَفضَلِ أَنبِیاءِ اللهِ وَرُسُلِهِ

وَمَلائِکَتِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یابِنتَ خَیرِ البَرِیَّةِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یاسَیِّدَةِ نِساءِ

العالَمینَ مِنَ الاَوَّلینَ وَالاخِرینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یازَوجَةَ وَلیّ اللهِ وَخَیرِ

 الخَلقِ بَعدَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یاأُمَّ الحَسَنِ وَالحُسَینِ سَیِّدَی

 شَبابِ أَهلِ الجَنَّةِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ أَیَّتُها الصِّدّیقَةُ الشَّهَیدَةُ ، اَلسَّلامُ

 عَلَیکِ أَیَّتُهاالرَّضِیَّةُ المَرضِیَّةُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ أَیَّتُهاالفاضِلَةُ الزَّکِیَّةُ ، اَلسَّلامُ

 عَلَیکِ أَیَّتُها الحَوراءُ الاِنسِیَّةُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ أَیَّتُها التَّقِیَّةُ النَّقِیَّةُ ، اَلسَّلامُ

 عَلَیکِ أَیَّتُها الُمحَدَّثَةُ العَلیمَةُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ أَیَّتُها المَظلومَةُ المَغصُوبَةُ ،

 اَلسَّلامُ عَلَیکِ أَیَّتُها المُضطَهَدَةُ المَقهُورَةُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یافاطِمَةُ بِنتَ

 رَسُولِ اللهِ وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ . صَلَّی اللهُ عَلَیکِ وَعَلی رُوحِکِ وَبَدَنِکِ ،

 أشهَدُ أَنَّکِ مَضَیتِ عَلی بَیِّنَة مِن رَبِّکِ وَاَنَّ مَنْ سَرَّکِ فَقَد سَرَّ رَسُولَ اَللهِ

 وَمَن جَفاکِ فَقَد جَفا رَسُولَ اللهِ وَمَن آذاکِ فَقَد آذی رَسُولَ اللهِ وَمَن

 وَصَلَکِ فَقَد وَصَلَ رَسُولَ اللهِ وَمَن قَطَعَکِ فَقَد قَطَعَ رَسُولَ اللهِ ، لاَنَّکِ

 بِضعَةٌ مِنهُ وَرُوحُهُ الَّذی بَینَ جَنبیَهِ کَما قالَ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَسلَّمَ .

 أُشهِدُ اللهَ وَرَسُولَه وَملائِکَتَهُ اَنّی راض عَمَّن رَضیتِ عَنهُ ساخِطٌ عَلی مَن

 سَخِطتِ عَلَیهِ ، مُتَبرّیٌ مِمَّن تَبَّرأتِ مِنهُ ، مُوال لِمَن والَیتِ ، مُعاد لِمَن

 عادَیتِ ، مُبغِضٌ لِمَن أَبغَضْتِ ، مُحِبُّ لِمَن أَحبَبْتِ ، وَکَفی بِاللهِ شَهیداً

 وَحَسیباً ، وَجازِیاً وَمُثیباً » پس از آن میگویی : « وَصَلَّی اللهُ عَلَیکِ ،

 وَعَلی أَبِیکِ مُحَمَّد رَسُولِ الله ، وَعَلی بَعلِکِ اَمِیرِ المُؤمِنینَ ، وَعَلی

 اَبنائِکِ الائِمَةِ الطّاهِرینَ وَسَلّمَ تَسلیماً کَثیراً » .



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٠ | ٩:٥۱ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٠ | ٩:٤٥ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

بسم اللّه الرحمن الرحیم‏

شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعیتى است که منابع حدیثى و تاریخ شیعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حدیث و تاریخ، در این واقعیت تردید نموده‏اند. از اینرو گوشه‏اى از شواهد این مصیبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل‏سنّت تقدیم پویندگان حق و حقیقت مى‏نمائیم.

* * *

قال رسول اللَّه (ص): «... فتکون اوّل من یلحقنى من اهل بیتى فتقدم علىّ محزونة مکروبة مغمومة مقتولة ».

(فاطمه) اولین کسى از اهل‏بیتم مى‏باشد که به من ملحق مى‏گردد، پس بر من وارد مى‏شود، محزون، مکروب، مغموم، مقتول...

فرائد السمطین ج 2، ص 34

* * *

قال موسى بن جعفر (ع): انَّ فاطمة (س) صدّیقة شهیده.

اصول کافى ج 1، ص 381

* * *

قال ابن عباس: إنّ الرّزیّة کُلَّ الرّزیة، ما حال بین رسول‏اللَّه (ص) و بین کتابه.

مصیبت تمام مصیبت آنگاه رخ داد که بین پیامبر (ص) و نوشتارش حائل گردیدند.

صحیح بخارى ج 1، 120



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٠ | ٩:٤۳ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

 

* اقوال مختلفی درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام نقل شده است، قول معتبر کدام است؟ 

 

-در ارتباط با روز شهادت یا فاصله شهادت حضرت زهرا(س) با ارتحال پیغمبر(ص) میان شیعه و سنی، همچنین میان خود شیعیان اختلاف هست. منابع اهل تسنن عموماً این مدت را ۶ ماه پس از ارتحال پیغمبر(ص) نقل می‌کنند و معتقدند که آن حضرت(س) پس از پیامبر(ص) ۶ ماه در قید حیات بودند، در حالی که در منابع شیعه، مشهور دو قول است که یک ۷۵ روز دیگری ۹۵ روز بعد از ارتحال حضرت خاتم صلی الله علیه وآله وسلم هست که بر این مبنا در حقیقت ۱۳ جمادی الاول و ۳ جمادی الثانی را ذکر می‌کنند.

 

البته بنده شخصاً ضمن احترام به راویان و علمای گذشته و محدثان شیعه این عذر را نمی‌پسندم و نمی‌پذیرم که گفته شده به سبب آنچه که در گذشته نقطه‌گذاری در رسم‌‌الخط مسلمانان وجود نداشته است، «تسع» و «سبع» مشتبهه شده و نمی‌دانند که سالروز شهادت بی بی دو عالم(س) 75 روز بوده یا ۹۵روز پس از رحلت رسول خدا(ص) بوده است!

 

به طوری که بنده شخصاً معتقدم امر اعتقاد به ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و آن هم سرور بانوان دو عالم و قرة العین رسول چنان باید برای شیعه و مدعیان پیروی از اهل‌بیت علیهم‌السلام مهم باشد که اصلاً نیازی به کتابت اینها نباشد، باید مردم چنان نسبت به این مسئله به خصوص با شهادت مظلومانه سرور بانوان دو عالم حساس بوده باشند که این را آنچنان به خاطر می‌سپردند که هر سال برای یادآوری چنین مصیبت عظمایی سالروزش را به سوگ می‌نشستند.

 

لذا اینکه بگوییم در اذهان یک چنین مسئله‌ای و مشکلی به خاطر نبودن نقطه‌گذاری پیش آمده است، عذر پذیرفته نیست و نشان می‌دهد که متاسفانه برخی از گذشتگان، آن اعتقاد راستینی که باید نسبت به مقام اهل بیت(ع) و بزرگداشت آنچه به آن ذوات مقدس مربوط می‌شود، مثل امروز که شیفتگان اهل‌بیت(ع) باور دارند، در گذشته وجود نداشته است، به قول مرحوم دکتر شهیدی شاید هم، سری از اسرار مربوط به حضرت زهرا(س) هست که باید راجع به آن بزرگوار خیلی مسائل ناشناخته بماند، همان‌گونه که راجع به ولادت آن حضرت(س) قول ثابتی نداریم و دقیق نمی‌دانیم ولادت آن حضرت درچه روز و سالی اتفاق افتاده است، آیا قبل از بعثت یا بعد از بعثت و در چه سالی بوده است؟! که قول مشهور بعد از بعثت است.

 

مورد دیگر در این ارتباط که لازم به آن اشاره شود و دکتر شهیدی مطرح می‌کند، اینکه محل دفن آن حضرت(س) اکنون دقیقاً مشخص نیست، آیا حضرت فاطمه سلام الله علیها در بقیع، خانه خود یا روضه منوره پیغمبر دفن است و همین‌طور سن شهادت ایشان، اینها مواردی است که دکتر شهیدی می‌گوید: «احتمال دارد از اسرار الهی باشد».

قول مشهور شیعه درباره سالروز شهادت فاطمه(س) 75 و 95 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) است/ آیا «سبع» و «تسع» مشتبهه شده است؟

 



ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٠ | ٩:۳۸ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

زینب علیهاالسلام دختر على و زهرا علیهماالسلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود، در پنج ‏سالگى مادر خود را از دست داد و ازهمان دوران طفولیت ‏با مصیبت آشنا گردید. در دوران عمر با برکت ‏خویش، مشکلات و رنج‏هاى زیادى را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان، و حوادث تلخى چون اسارت و... را تحمل کرد. این سختى‏ها از او فردى صبور و بردبار ساخته بود. (1)

او را ام کلثوم کبرى، و صدیقه صغرى مى‏نامیدند. از القاب آن حضرت، محدثه، عالمه و فهیمه بود. او زنى عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود. نسب نبوى، تربیت علوى، و لطف خداوندى از او فردى با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود، طورى که او را «عقیله بنى هاشم‏» مى‏گفتند. با پسرعموى خود«عبدالله بن جعفر» ازدواج کرد و ثمره این ازدواج فرزندانى بود که دو تن از آن‏ها (محمد و عون) در کربلا، در رکاب ابا عبدالله الحسین علیه السلام شربت ‏شهادت نوشیدند. (2)

آن بانوى بزرگوار سرانجام در پانزدهم رجب سال 62 هجرت، با کوله بارى از اندوه و غم و محنت و رنج دار فانى را وداع گفت. در این مقاله برآنیم که گوشه هایى از مناقب و فضائل آن حضرت را بررسى و بیان نماییم.

 زینت پدر

معمولا پدر و مادر نام فرزند را انتخاب مى‏کنند، ولى در جریان ولادت حضرت زینب علیهاالسلام والدین او این کار را به پیامبراسلام جد بزرگوار آن بانو، واگذار نمودند.

پیامبر صلى الله علیه وآله که در سفر بود، بعد از بازگشت از سفر، به محض شنیدن خبر تولد، سراسیمه به خانه على علیه السلام رفت، نوزاد را در بغل گرفت و بوسید، آن گاه نام زینب (زین + اب) را که به معناى «زینت پدر» است‏ براى این دختر انتخاب نمود. (3)

علم الهى

مهمترین امتیاز انسان نسبت ‏به سایر موجودات - حتى ملائکه - دانش و بینش اوست. « وعلم آدم الاسماء کلها ثم عرضهم على الملائکه فقال انبئونى باسماء هؤلاء ان کنتم صادقین. قالوا سبحانک لا علم لنا الا ما علمتنا انک انت العلیم الحکیم‏.»(4) ؛« سپس علم اسماء[علم اسرار آفرینش و نامگذارى موجودات] را همگى به آدم آموخت. بعد آن‏ها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: اگر راست مى‏گویید، اسامى این‏ها را به من خبر دهید. عرض کردند: تو منزهى. ما چیزى جز آن چه به ما تعلیم داده‏اى نمى‏دانیم؛ تو دانا و حکیمى.»

و برترین علم‏ها، علمى است که مستقیما از ذات الهى به شخصى افاضه شود، یعنى داراى علم «لدنى‏» باشد. خداوند متعال در مورد حضرت خضرعلیه السلام مى‏فرماید:« وعلمناه من لدنا علما.» (5) ؛«علم فراوانى از نزد خود به او آموخته بودیم.»

زینب علیهاالسلام به شهادت امام سجاد علیه السلام داراى چنین علمى است، آن جا که به عمه‏اش خطاب کرد و فرمود:« انت عالمه غیر معلمه وفهمه غیر مفهمه (6)؛ تو بی آنکه آموزگاری داشته باشی؛ عالم و دانشمند هستی.»

 عبادت و بندگى

زینب علیهاالسلام به خوبى از قرآن آموخته بود، که هدف از آفرینش و خلقت انسان رسیدن به قله کمال بندگى است. «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون‏» (7) ؛ «من جن و انس را نیافریدم جز براى این که عبادت کنند.»

او عبادت‏ها و نماز شب‏هاى پدر و مادر را از نزدیک دیده بود. او در کربلا شاهد بود که برادرش امام حسین علیه السلام در شب عاشورا به عباس فرمود:«ارجع الیهم واستمهلهم هذه المشیه الى غد لقد نصلى لربنا اللیله وندعوه و نستغفره فهو یعلم انى احب الصلوه له وتلاوه کتابه وکثره الدعاء والاستغفار (8) ؛ به سوى آنان باز گرد و این شب را تا فردا مهلت‏ بگیر تا بتوانیم امشب را به نماز و دعا و استغفار در پیشگاه خدایمان مشغول شویم. خدا خود مى‏داند که من نماز، قرائت قرآن، زیاد دعا کردن و استغفار را دوست دارم .» در این جملات صحبت از اداى تکلیف نیست، بلکه سخن از عشق به عبادت و نماز است.

شب خیز که عاشقان به شب راز کنند

گرد در بـــام دوســـت پــرواز کنند

 

هر جـــا که درى بـود به شــب در بندند

الا در دوست را که شب باز کنند

حضرت زینب علیهاالسلام نیز ازعاشقان عبادت و شب زنده داران عاشق بود، و هیچ مصیبتى او را از عبادت باز نداشت. امام سجاد علیه السلام فرمود:«ان عمتى زینب کانت تؤدى صلواتها، من قیام الفرائض والنوافل عند مسیرنا من الکوفه الى الشام وفى بعض منازل کانت تصلى من جلوس لشده الجوع والضعف (9)؛ عمه‏ام زینب در مسیر کوفه تا شام همه نمازهاى واجب و مستحب را اقامه مى‏نمود و در بعضى منازل از شدت گرسنگى و ضعف، نشسته نماز می گزارد.»

امام حسین علیه السلام که خود معصوم و واسطه فیض الهى است هنگام وداع به خواهر عابده‏اش مى‏فرماید:« یا اختاه لا تنسینى فى نافله اللیل (10)؛ خواهر جان! مرا در نماز شب فراموش مکن!» این نشان از آن دارد که این خواهر، به قله رفیع بندگى و پرستش راه یافته و به حکمت و هدف آفرینش دست ‏یازیده است.



ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:۱۱ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:٠٩ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()
فراموش نمی کنیم که همین رسانه ها "عبدالمالک ریگی" جنایتکار را در هاله ای از تقدس پیچیده و پس از به درک واصل شدنش وی را «مجاهد شهید» خواندند!
 
 

 

به گزارش جام نیوز، گروه تروریستی جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ خود از جمهوری اسلامی ایران خواسته‌ است برای آزادی مرزبانان ایرانی، ۳۰۰ زندانی سنی را آزاد کند.

 

به نوشته بخش فارسی وب سایت بی بی سی، این گروه فیلم کوتاهی را از سربازان ایرانی گروگان‌ گرفته‌شده، در حالی که روی زمین نشسته‌اند، منتشر کرده است.

 

جیش‌العدل از ایران خواسته است که ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که به ادعای این گروه تروریستی در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.

 

در عین حال، روز جمعه امام جماعت مسجد مکی زاهدان نیز از جیش العدل خواسته است که گروگان های ایرانی را آزاد کند. وی اضافه کرده است: هر گونه شرارت و گروگان گیری به ضرر ملت و مردم سیستان و بلوچستان است و خیرخواهانه به گروگان گیران می گویم دست از این کارها بردارند.

 

 

آنچه حائز اهمیت است بندی از این بیانیه جیش العدل است که به آزادی 50 نفر از به گفته آنها «زنان سنی» اشاره می کند.

 

پیشتر برخی از منابع مطلع از حضور زنان و یا دختران طرفدار گروههای تکفیری و وهابی مانند «جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی معدوم» در سوریه و به بهانه جهاد نکاح خبر داده و نسبت به این موضوع هشدار جدی داده بودند که شبکه های وهابی، این منابع را متهم به دروغگویی و شانتاژ کرده بودند.

 

با توجه به آشکار بودن ماهیت این شبکه ها برای هموطنان اهل سنت، این به اصطلاح رسانه ها مورد سوال روحانیون و مردم اهل سنت قرار گرفتند، اما همچنان موضوع حضور زنان طرفدار عبدالمالک ریگی (تروریست معدوم) در سوریه و به منظور عمل به فتوای شیطانی، مورد انکار این شبکه ها بود. این در حالی است که همزمان با مطرح شدن این مسئله، نگرانی ها و هشدارها از سوی اهل سنت منطقه نیز اظهار می شد.

 

 

گویا بیانیه جیش العدل بیانگر حقیقتی تلخ است.

حقیقتی که طبق ادعای همین تروریست ها، نشان می دهد زنان طرفدار این گروه ها با ترفندهای مختلف و در راستای مطامع وهابیت و تکفیری ها در مسیری خطرناک و بی بازگشت گام می نهند. در واقع این سؤال جدی مطرح است که عناصر جیش العدل به چه دلیل نگران سرنوشت زنان مورد اشاره هستند؟!

 

آیا درخواست آزادی 50 زن -با این ادعای ساختگی که از اهل سنت و در اختیار سپاه پاسداران هستند- قبل از هرچیز سند عوام فریبی این گروهک تروریستی نیست؟

 

بر اساس گزارش های متواتر، هم اکنون زنان معلوم الحال زیادی که از سوی تروریست های چندملیتی داعش و جبهه النصره قربانی فریب "جهاد نکاح" شده اند، در زندان های سوریه به سر می برند. چرا جیش العدل خود را در قبال همه آنان متعهد نمی داند؟!

 

 

از سوی دیگر، ارتباط این شبکه های وهابی با گروههای تروریستی نیز آشکار می سازد که همه از سوی فرقه منحوس وهابیت تغذیه و حمایت می شوند، ارتباطی که این بار با ناشیگری گروهک تروریستی یادشده پرده از موضوعی برداشته است که حامیان رسانه ای آنها تا کنون منکر آن بوده اند.

 

شبکه های مورد حمایت وهابیت با سوءاستفاده از این مسئله و انتساب طرح آن به جمهوری اسلامی، مستمسکی برای ایجاد فتنه مذهبی در منطقه سیستان و بلوچستان دست وپا کرده بودند.

 

فراموش نمی کنیم که همین رسانه ها "عبدالمالک ریگی" جنایتکار را در هاله ای از تقدس پیچیده و پس از به درک واصل شدنش وی را «مجاهد شهید» خواندند!

 

 

«عبدالرحیم ملازاده» با نام مستعار «صلاح الدین فاروقی» سرکرده گروهک تروریستی جیش العدل

 

آنچه مشخص است انتساب این زنان به «اهل سنت» از سوی جیش العدل نیز از همان ترفندها و مطامعی است که تکفیری ها و وهابیت دنبال می کنند، و در حقیقت نه این زنان، اهل سنت هستند و نه سایر زنانی که به بهانه عمل به فتوای شیطانی جهاد نکاح در سوریه و در بند شهوترانی گروههایی مانند النصره، داعش، عزائم و... گرفتار شده اند، از اهل سنت بشمار می روند، بلکه پیروان و فریب خوردگان تفکر مفتی ها و سرکردگان وهابیت و تکفیری ها هستند.

 

بنابراین می توان به یقین گفت که بیانیه جیش العدل با مستمسک قرار دادن «مذهب اهل سنت»، درصدد دامن زدن بیشتر به فتنه مذهبی در ایران است، زیرا ارتباطی میان اهداف و عملکرد این گروهک ها با اهل سنت وجود ندارد.

 

 



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:٠٦ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

شیخ «عیسی بن صالح» مفتی سرشناس وهابی در جدید ترین فتوای خود اعلام کرد: جایز است افرادی که از ناتوانی رنج می برند، فیلم های غیراخلاقی مشاهده کنند، به شرط اینکه بازیگران آن مسلمان باشند!

از سوی دیگر شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سرشناس وهابیون بحرین نیز در فتوایی نسبتا مشابه گفت: همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، اگر هدف بر طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه ولی أمر، جایز است

این فتاوی در صورتی از علمای وهابی صادر می شود که به وضوح مخالف ایات شریفه قران است زیرا خدا وند متعال در قرآن می فرماید:

یسئَلُونَک عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کبِیرٌ وَ مَنَفِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکبرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَ یسئَلُونَک مَا ذَا ینفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذَلِک یبَینُ اللَّهُ لَکُمُ الاَیتِ لَعَلَّکمْ تَتَفَکَّرُونَ‏.
در باره شراب و قمار، از تو می‏پرسند، بگو: «در آن دو، گناهی بزرگ، و سودهایی برای مردم است، و[لی‏] گناهشان از سودشان بزرگتر است. » و از تو می‏پرسند: «چه چیزی انفاق کنند؟» بگو: «مازاد [بر نیازمندی خود] را.» این گونه، خداوند آیات [خود را] برای شما روشن می‏گرداند، باشد که در [کار] دنیا و آخرت بیندیشید.

یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لا تَقْرَبُوا الصلَوةَ وَ أَنتُمْ سکَرَی حَتی تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَ لا جُنُباً إِلا عَابِرِی سبِیلٍ حَتی تَغْتَسِلُوا وَ إِن کُنتُم مَّرْضی أَوْ عَلی سفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیمَّمُوا صعِیداً طیباً فَامْسحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَ أَیدِیکُمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَفُواًّ غَفُوراً
ای کسانی که ایمان آورده‏اید، در حال مستی به نماز نزدیک نشوید تا زمانی که بدانید چه می‏گویید؛ و [نیز] در حال جنابت [وارد نماز نشوید] -مگر اینکه راهگذر باشید- تا غسل کنید؛ و اگر بیمارید یا در سفرید یا یکی از شما از قضای حاجت آمد یا با زنان آمیزش کرده‏اید و آب نیافته‏اید، پس بر خاکی پاک تیمّم کنید، و صورت و دستهایتان را مسح نمایید، که خدا بخشنده و آمرزنده است.ودرخصوص نگاه به نامحرم خداوند در قرآن به حرمت اینگونه عمل اشاره دارد( قل للمومنین  یغضّوا من ابصارهم )؛ « به مومنان بگو : چشم های خود را ازنگاه به نامحرم فرو گیرند».

 

  



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:٠۱ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

جهاد نکاح ، افسانه یا واقعیت؟+فیلم+تصویر و مدرک

در روزهای اخیر با اوج گرفتن پیروزی‌های دولت‌سوریه و جناح مقاومت بر ضد وهابیون و هم‌پیمانان اسرائیل در سوریه ، و پخش شدن خبر‌هایی در شبکه رسمی سوریه مبنی بر جهاد نکاح ، وهابیون ایرانی و فارسی زبان که از این قضیه در سردرگمی فرو رفته‌اند ، برای فرا فکنی و منحرف کردن بحث ، ادعا کردند که در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای شیعیان وابسته به مرجعیت ، به زنان بلوچ اهانت شده است ، و این مطلب را به صورت گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های خبری خود پخش کردند ؛ تا شاید کمی از قبح اخبار منتشر شده در مورد جهاد نکاح کم شود !
حتی کارشناس یکی از شبکه‌های وهابیت ، با بی‌شرمی دختران ایرانی را متهم کرد که برای تقویت روحی نیروهای حزب الله لبنان و نیروهای فلسطینی با آنها هم‌‌خوابه شده‌اند ! و در این شبکه‌ها ادعا شد چیزی به نام جهاد نکاح وجود ندارد !
این امر موجب شد گروهی از اهل سنت نیز از این قضیه تحت تاثیر قرار گرفته و به سخنرانی در این زمینه بپردازند ؛ ولی وقتی واقعیت امر بر آنان روشن شد ، از مواضع خود بازگشته و به حقیقت اعتراف کردند ، حقیقتی تلخ به نام جهاد نکاح!!!
برای روشن‌تر شدن مطلب به مدارکی غیر قابل خدشه ، از اعترافات علمای اهل سنت و روزنامه‌های معتبر ، اشاره می‌کنیم :
۱٫ اعتراف شیخ عثمان بطیخ مفتی اعظم تونس:
اعتراف وی به جهاد نکاح ۱۶ دختر تونسی در سوریه
در سخنان وی که در ۱۹ آوریل سال گذشته در تلوزیون رسمی تونس مطرح شد گفت : «۱۶ دختر بچه را برده‌اند برای جهاد نکاح ؛ این چیست ؟!این زنا است ؛ این فساد اخلاقی است»
لینک خبر در خبرگزاری رویترز:
http://ara.reuters.com/article/topNews/idARACAE9B278P20130419

2. شبکه العربیه و نقل خبر جهاد نکاح دختران تونس در سوریه به نقل از الوطن
شبکه وهابی العربیة به نقل از روزنامه با نقل خبر از روزنامه الوطن کویتی ، در مورد سفر دختران نوجوان تونسی برای جهاد نکاح در سوریه این مطلب را تایید می‌کند .
لینک فیلم مربوط به اعترافات مفتی اعظم تونس و شبکه العربیة عربستان:
http://www.aparat.com/v/RKdUC

3. خبر دستگیری گروه جهاد نکاح در تونس
خبر مرتبط به دست‌گیری یک گروهک که وظیفه انتقال دختران برای جهاد نکاح در سوریه داشت ، توسط مسئولین رسمی تونس اعلام شد .
لینک خبر در خبرگزاری معتبر المصری الیوم :
http://www.almasryalyoum.com/node/2069956
لینک خبر در خبرگزاری فرانس ۲۴:
http://www.france24.com/ar/20130828-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%D9%8A%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%88%D9%86%D8%B3%D9%8A%D8%A9-%D8%AA%D9%81%D9%83%D9%8A%D9%83-%D8%AE%D9%84%D9%8A%D8%A9-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D9%83%D8%A7%D8%AD-%D8%AC%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D8%B1%D9%8A%D8%B9%D8%A9-%D8%A3%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%B1
4. روزنامه الدستور و اعتراف به حصول جهاد نکاح در مصر
روزنامه الدستور مصری و تاکید حصول جهاد نکاح در میدان الرابعة العدویة مصر توسط جنبش اخوان المسلمین و وهابیون مصر :
لینک خبر در خبرگزاری الدستور مصر :
http://dostor.org/%D9%85%D9%8A%D8%AF%D9%8A%D8%A7/%D8%B5%D8%AD%D9%81-%D9%85%D8%AD%D9%84%D9%8A%D8%A9/239025-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%82%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A4%D9%83%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%D9%8A%D8%A9-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%83%D8%A7%D8%AD
5. القدس العربی : برادر تونسی خواهر خود را به جهاد نکاح برد
روزنامه مشهور القدس العربی ، خبری را در خبرگزاری خود گذاشت که موجب بهت و حیرت همگان شد :
برادر تونسی خواهر خود را برای جهاد نکاح به تونس برد !
شوهری زن خود را برای فراهم شدن مقدمات جهاد نکاح طلاق داد !
لینک خبر در روزنامه القدس العربی :
http://www.alquds.co.uk/?p=44931
همچنین اخبار دیگری نیز در شبکه‌های رسمی کشورهای مختلف پخش شد که تاکید بر حصول جهاد نکاح داشت ، از جمله :
مصاحبه شبکه رسمی تونس با یکی از دختران جهاد نکاحی
شبکه تونس ، با یکی از دخترانی که در دام جهاد نکاح افتاده بود ، مصاحبه‌ای رسمی کرده و اعتراف به گمراه شدن زنان تونسی توسط وهابیون می‌کند
لینک مصاحبه :
http://www.aparat.com/v/FsxGy
مصاحبه با خبرنگار مصری که به زور به جهاد نکاح برده شد
آیة حسن شعبان خبرنگار مصری نیز بعد از آزاد شدن از دست نیروهای اخوان در میدان الرابعة العدویة اعتراف کرد که از او درخواست جهاد نکاح کرده بودند
مبنای فقهی جهاد النکاح وهابیون : روایاتی در کتب اهل سنت
متاسفانه وهابیون برای استدلال خویش در باب جهاد نکاح به روایاتی در معتبر‌ترین کتب اهل سنت استدلال می‌کنند ؛ از جمله روایتی که در چند جای صحیح بخاری آمده است که :
حدثنا عَمْرُو بن عَوْنٍ حدثنا خَالِدٌ عن إِسْمَاعِیلَ عن قَیْسٍ عن عبد اللَّهِ رضی الله عنه قال کنا نَغْزُو مع النبی صلى الله علیه وسلم وَلَیْسَ مَعَنَا نِسَاءٌ فَقُلْنَا ألا نَخْتَصِی فَنَهَانَا عن ذلک فَرَخَّصَ لنا بَعْدَ ذلک أَنْ نَتَزَوَّجَ الْمَرْأَةَ بِالثَّوْبِ
از عبد الله بن مسعود روایت شده است که گفت : با پیامبر (ص) به جهاد رفته بودیم و زنان همراه ما نبودند ؛ از حضرت اجازه خواستیم که خود را اخته کنیم ؛‌ ولی پیامبر (ص) ما را از این‌ کار نهی فرمودند ؛ سپس اجازه‌ دادند که ما مردان ازدواج کنیم (نتزوج) با یک زن (المرأة) و مهریه یک پارچه بدهیم !
صحیح البخاری ج ۴ ص ۱۶۸۷ ش ۴۳۳۹ باب قَوْلِهِ «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَیِّبَاتِ ما أَحَلَّ الله لَکُمْ» اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی الوفاة: ۲۵۶ ، دار النشر : دار ابن کثیر , الیمامة – بیروت – ۱۴۰۷ – ۱۹۸۷ ، الطبعة : الثالثة ، تحقیق : د. مصطفى دیب البغا
تصویر روایت از صحیح بخاری :
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/e1ddf931098e4c2b1.jpg
تصویر روایت در مختصر صحیح بخاری ترجمه شده توسط وهابی ها :
http://upload7.ir/images/03990248045635697298.jpg

توضیح روایت طبق مبانی وهابیت :
۱٫ روایت مربوط به جهاد است .
۲٫ در روایت آمده است ولیس معنا نساء (که به صورت جمع آمده است، یعنی بیش از ۲ زن همراه ما نبود )
۳٫ «ثم رخص لنا» یعنی بعد از این درخواست مجوز صادر شد ؛ و قبل از آن چنین مجوزی نبود ؛ اما ازدواج دایم مجوز همیشگی در اسلام داشت .
۴٫ «ننکح المراة» مراة مفرد است ؛ و در مقابل نساء معنی چنین می‌شود ؛ همراه ما چند زن نبود ، تنها یک زن بود و پیامبر به ما اجازه داد که همه با این یک زن نکاح کنیم !
آیا قبلا نیز چیزی به نام جهاد نکاح بوده است ؟
جبرتی تاریخ‌نویس مشهور مصری در کتاب عجائب الآثار می‌نویسد :
وفیه سافر أیضا حسن باشا طاهر وفیه نزل الدالاتیة إلى بولاق وکذلک الکثیر من العسکر وحصل منهم الازعاج فی اخذ الحمیر والجمال قهرا من أصحابها … ثم انتقلوا إلى ناحیة منیة السیرج وشبرا والزاویة الحمراء والمطریة والأمیریة فأکلوا زروعات الجمیع وخطفوا مواشیهم وفجروا بالنساء وافتضوا الأبکار ولاطوا بالغلمان واخذوهم وباعوهم فیما بینهم حتى باعوا البعض بسوق مسکة وغیره وهکذا تفعل المجاهدون
در این سال ، حسن باشا طاهر به مسافرت رفت و به نزدیکی دالاتیه بولاق رفت و همچنین گروه زیادی از لشکر با او همراه شدند و مشکلات زیادی را در گرفتن الاغ و شتر به زور از مردم ایجاد کردند … سپس به منطقه منیة سیرج و شبرا و زاویه حمرا و مطریه و امیریه رفتند و محصولات همه را خوردند و چهارپایان آنها را دزدیدند و با زنان زنا کردند و دختران باکره را بی آبرو ساختند و با پسران لواط کردند و آنها را گرفته و در بین خود فروختند ؛ و حتی بعضی از آنان را در بازار مسکه فروختند ! و مجاهدین این‌چنین می‌کنند !
عجائب الآثار – الجبرتی – ج ۳ ص ۱۹۰
جالب است که نگارنده این کتاب تاریخی انجام دهنده این جنایات را «مجاهد» معرفی کرده و این عمل را سیره همیشگی آنان می‌داند و می‌گوید «و مجاهدین این‌چنین می کنند»!
چه کسانی فتوا به جهاد نکاح داده‌اند ؟
از قرائن و شواهد چنین به‌دست می‌آید که :
۱٫ این شخص شخص معتمد در نزد شورشیان سوریه است ؛ زیرا دختران تونسی که برای جهاد نکاح به سوریه رفتند ، مرتکب این عمل شدند ؛ یعنی شورشیان سوریه این کار را جایز می‌دانستند ! و این شخص هر که هست از مفتیان نزد شورشیان سوریه است .
۲٫ این شخص ارتباطات بین المللی دارد ؛‌زیرا توانسته در کشورهای مختلف گروهک‌هایی برای جذب و تبلیغ دختران تهیه کند و از کشورهای مختلف آنها را به سوریه ببرد که لازمه این مطلب ، داشتن پول و ارتباطات و نفوذ بسیار است و از کسی جز علمای سرشناس وهابی بر نمی‌آید. و بی‌جهت نیست که نام افرادی مانند عریفی و یا عرعور و دمشقیه و عثمان الخمیس ، از مبلغین سرشناس وهابی در سایت‌های مختلف به عنوان مرجع اصلی این فتوا مشخص شده است ؛ زیرا این افراد تا کنون فتاوای خلاف شرع و عقل زیادی صادر کرده‌اند !

اعترافات وحشتناک زنان و مردانی که به جهاد نکاح تن داده اند۱۸+
http://velayattv.com/fa/page.php?bank=archive&id=1764

حال شما قضاوت کنید
آیا نگرانی مراجع و علمای شیعه از جمله آیت الله قزوینی در خصوص خطر جهاد نکاح برای دختران اهل سنت ایرانی بجا نیست؟
آیا وهابیت با اینگونه اعمال به دنبال تخریب چهره ی اسلام و مسلمانان نیست؟
آیا هیاهوی رسانه ای وهابیت در روزهای اخیر با ادعای توهین به زنان و دختران بلوچ برای پنهان کردن این حقیقت درد آور نیست؟



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:٠٠ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()

سایت شیعه آنلاین مدعی شد که تعدادی از دختران استان سیستان و بلوچستان که از نزدیکان و هواداران تروریست سرشناس “عبدالمالک ریگی” رهبر اعدام شده گروهک تروریستی “جند الشیطان” بوده اند،‌ طی چند هفته اخیر برای انجام “جهاد نکاح” به سوریه سفر کرده اند.

گفته می شود این دختران ابتدا به کشور امارات متحده عربی سفر کرده و از آنجا به ترکیه و از ترکیه وارد خاک سوریه شده اند تا به “جهاد نکاح” بپردازند.

در همین راستا یکی از افرادی که منطقه سکونت این دختران ساکن است،‌ به خبرنگار افتخاری ما در سیستان و بلوچستان گفت:‌ بنده چندی پیش شنیدم که تعدادی از دختران و زنان هوادار گروهک ریگی برای انجام “جهاد نکاح” به سوریه رفته اند.

وی در ادامه افزود: در این منطقه خبر آن پیچیده و بسیاری از اهالی منطقه ما از این مسأله به شدت ناراحت هستند زیرا این کار را مایه شرم می دانند. ما این کار را حرام می دانیم زیرا تفاوتی با زنا ندارد.

گفتنی است “جهاد نکاح” اصطلاحی است که حدودا از یک سال پیش به وجود آمده است. این اصطلاح اولین بار توسط یک مفتی وهابی از کشور تونس مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس این فتوا، آن مفتی سلفی از دختران و زنان عرب برای تأمین نیازهای جنسی جنگجویان مسلح که علیه حکومت سوریه می جنگند،‌ به خاک سوریه بروند.

بسیاری از مفتی های وهابی دیگر کشورهای عربی به وی‍ژه عربستان سعودی نیز بعد از آن در اظهار نظرهای مختلفی از چنین فتوایی حمایت کرده و خواستار افزایش “جهاد نکاح” زنان شدند.

“محمد العریفی” از مفتی های سرشناس وهابیت عربستان نیز با صدور فتوایی، اعلام کرد که حتی زنان شوهردار هم می توانند تن به “جهاد نکاح” بدهند. چندی پیش نیز شیخ “ناصر العمر”‌ از شیوخ سلفی سعودی با صدور فتوایی جدید، “جهاد نکاح با محارم” را نیز حلال اعلام کرد. بر اساس فتوای او، اگر جنگجویان دختر یا زنی برای نزدیکی با وی پیدا نکردند،‌ می توانند با محارم خود این کار را انجام دهند.



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ٧:٥۸ ‎ب.ظ | نویسنده : امیدعلی صوفی | نظرات ()
  • دانلود کتاب | بیا اینجا
  • ساعت فلش

    کد ذکر ایام هفته